– elektronická řídící jednotka vozidel TATRA vybavená sběrnicí CAN dle normy SAE J1939 a zapojená ve vozidle do systému Urea Dosing System.
Provádí trvalý monitoring velikosti úhlu předvstřiku a rozsvícením kontrolky emisí MIL informuje řidiče o jeho hodnotě mimo nastavené tolerance spolu s dalšími signalizacemi o poruchách a zápisem jejich závad do paměti.
– položka TATRA ……….443 811 029 000
– elektronické řídící jednotky vozidel TATRA vybavené sběrnicí CAN dle normy SAE J1939.
Jednotky vykonávají mimo jiné především řízení systémů chlazení a předehřevu, motorové brzdy a diagnostické funkce motorů TATRA.
– položka TATRA pro TEU-1 ……………..TW 02437
– položka TATRA pro TEU-1 MIL ……….TW 04711
– elektronická řídící jednotka vozidel TATRA vybavená sběrnicí CAN dle normy SAE J1939.
Jednotka provádí velkou řadu podpůrných funkcí v nákladních vozidlech TATRA Phoenix.
Tyto funkce se týkají především komunikace s elektronickými spínači typu LIN a s řízením kroutícího momentu motoru.
– položka TATRA ……….TW 05268
– výroba ukončena
– jde o analogový regulátor, který ovládá systém omezování výkonu na motorech TATRA
– položka TATRA ……….443 811 019 000
– ovládá plynule jas žárovek osvětlení přístrojů, ovládacím prvkem je třípolohové přepínací tlačítko, nastavená úroveň jasu je při vypnutí napájení ukládána do paměti EEPROM, při novém zapnutí se tak nastaví poslední hodnota úrovně jasu žárovek
– položka TATRA……….443 811 024 000
– filtr je určen k odrušení alternátoru pro speciální aplikace vozidel TATRA.
– tento filtr nahrazuje dříve vyráběný filtr s označením FA28V65A
– položka TATRA ……….443 412 020 000
– elektronická řídící jednotka vozidel TATRA vybavená sběrnicí CAN dle normy SAE J1939.
Jednotka provádí blokování řazení převodových stupňů převodovky a rovněž ovládá řazení přídavného převodu TATRA ve spolupráci s řídícími jednotkami jiných výrobců (ZF, Allison).
– položka TATRA ……….TW 01459
– elektronická řídící jednotka vozidel TATRA vybavená sběrnicí CAN dle normy SAE J1939.
Jednotka provádí kontrolu a případné omezení kroutícího momentu motoru vozidla v součinnosti s manuální nebo automatickou převodovkou.
– položka TATRA ……….TW 03604
– sériová výroba ukončena a převedena do režimu náhradních dílů
– jedná se o mikroprocesorové řídící jednotky, které ovládají chladicí systém vozidel TATRA
– jsou elektricky záměnné s dříve vyráběnými JW5 (MT 05 mají pouze menší rozměr pouzdra)
– náhrady: JW5.007 = MT 05.7, JW5.008 = MT 05.8
– položka TATRA pro MT 05.7……….443 811 022 000
– položka TATRA pro MT 05.8………. –
– výroba ukončena
– jednotka ovládá systém výfukové brzdy na vozidlech TATRA
– elektronická řídící jednotka vozidel TATRA vybavená sběrnicí CAN dle normy SAE J1939.
Jednotka provádí průběžný monitoring opotřebení brzdových kotoučů dle konfigurace až z 8 kol vozidla.
– položka TATRA ……….TW 03592
– filtr je určen k odrušení alternátoru pro speciální aplikace vozidel TATRA.
– položka TATRA ……….443 811 028 000
– elektronická řídící jednotka vozidel TATRA vybavená sběrnicí CAN dle normy SAE J1939.
Jednotka provádí měření hmotnosti nákladu na vozidle TATRA na principu měření tlaku vzduchu ve vzduchových vacích odpružení vozidla.
Hmotnost nákladu je zobrazována na displeji LCD v kabině vozidla.
– položka TATRA ……….TW 02823
– elektronická řídící jednotka vozidel TATRA vybavená sběrnicí CAN dle normy SAE J1939.
Jednotka provádí průběžný monitoring opotřebení brzdových kotoučů dle konfigurace až z 8 kol vozidla.
– položka TATRA ……….TW 03592
– výroba ukončena – náhradou je MT30.01
– tyto řídící jednotky ovládají kromě chladicího systému i elektrický předehřev motoru a řídí ovládání výfukové brzdy na vozidlech TATRA. Jednotky jsou vybaveny systémem kontroly a záznamu o překračování povolených hodnot některých provozních parametrů motorového agregátu do své trvalé paměti EEPROM.
– jsou elektricky záměnné s dříve vyráběnými JW25 (MT 25 mají pouze menší rozměr pouzdra)
– náhrady: JW25.003 = MT 25.3, JW25.004 = MT 25.4
– položka TATRA pro MT 25.3
……….443 811 020 000
– položka TATRA pro MT 25.4
……….443 811 021 000
– výroba ukončena
– měnič napětí zvyšuje napětí 12V na hodnotu 24V ve vozidlech vybavených 12V sítí
– sériová výroba ukončena a převedena do režimu náhradních dílů
– přibližnou náhradou jsou řídící jednotky řady TEU
– tyto mikroprocesorem řízené jednotky ovládají kromě chladicího systému i elektrický předehřev motoru a řídí ovládání výfukové brzdy na vozidlech TATRA. Jednotky se u uživatele programují na některé své regulační a identifikační parametry. Všechny jednotky jsou vybaveny systémem kontroly a záznamu o překračování povolených hodnot určitých provozních parametrů motorového agregátu do své trvalé paměti EEPROM. Dále jsou vybaveny komunikačními piny pro komunikaci s nadřazeným počítačovým systémem.
– jednotky MT 30.02 navíc umožňují zhasínání motoru vozidla klíčkem spínací skříňky. V elektroinstalaci vozidla je nutno pro jednotky této řady přivést na jejich pin 3 trvalé napájecí napětí +24V (svorka „30“).
– po patřičném naprogramování oprávněnými osobami (dealeři TATRA a.s. po absolvování příslušného školení) tyto jednotky nahrazují jednotky řady MT25.
– položka TATRA pro MT 30.01.………443 811 023 000
– položka TATRA pro MT 30.02.………443 811 025 000
– analogový komparátor je určen k ovládání kontrolky palivové rezervy pro odporové snímače výšky hladiny paliva VDO-Kienzle na vozidlech TATRA.
– položka TATRA ……….443 811 026 000
Vzhledem k ukončení výroby osobních vozidel TATRA T-700 uvádíme zde jen stručný přehled našich výrobků v těchto vozidlech:
1) mikroprocesorem řízená el. jednotka panelu přístrojů TachoTronic T700
2) adaptér signálu ASS-1
3) adaptér RAT-8A
4) el. termostatická jednotka TST-01